1 Bestellen
1.1 Hoe plaats ik een bestelling?
Bestellen kan snel en heel eenvoudig:
- Ga naar het artikel van je keuze en klik op de knop ‘In winkelwagen’.
- Heb je alle artikelen van je keuze in de winkelwagen gelegd, dan ga je naar de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Hier kun je desgewenst nog het aantal artikelen wijzigen.
- Ben je klaar met winkelen? Klik dan op de knop ‘Ga naar afrekenen’.
- Om je bestelling te kunnen verwerken, vragen wij je enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Dit kan als gast of je kunt gemakkelijk een account aanmaken. Heb je al een account bij luxolamp.nl? Log dan eenvoudig in met je e-mailadres en wachtwoord en je hoeft je gegevens niet opnieuw in te voeren. Je kunt hier ook een afwijkend afleveradres aangeven.
- Klik vervolgens op 'Ga naar betalen' en kies op welke manier je wilt betalen.
- Om je bestelling af te ronden, klik je op de knop ‘Bestelling plaatsen’.
1.2 Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?
Als je een bestelling plaatst, ontvangt je van ons een bevestigingsmail. Als je deze niet hebt ontvangen, dan is je bestelling waarschijnlijk niet goed bij ons binnengekomen. Laat ons dit direct weten, dan helpen we je graag verder.
2 Betalen
2.1 Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
Aan jou de keuze, je kunt zowel vooraf als achteraf betalen. Als je vooraf betaalt wordt je bestelling verzonden nadat wij je betaling hebben ontvangen. Wil je achteraf betalen, dan kun je kiezen voor rembours of Klarna. Als je voor achteraf betalen met Klarna kiest, dan kun je tot en met 14 dagen na het plaatsen van je bestelling betalen. Betalen doe je vervolgens via de website van Klarna of via de Klarna app.
2.2 Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Wij bieden verschillende betaalmogelijkheden aan:
|
iDEAL
Je kunt direct tijdens het bestelproces de betaling vertrouwd, veilig en gemakkelijk afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving. Je kunt gebruik maken van iDEAL zonder dat je jezelf hiervoor hoeft aan te melden. De betaling wordt direct door ons ontvangen en wij nemen je bestelling dan ook direct in behandeling.
|
|
Achteraf betalen met Klarna
Als je voor achteraf betalen met Klarna kiest, dan kun je tot en met 14 dagen na het plaatsen van je bestelling betalen. Betalen doe je vervolgens via de website van Klarna of via de Klarna app.
|
|
Mastercard
Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL-procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. De creditcard transactie zal per direct worden belast.
|
|
Visa
Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL-procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. De creditcard transactie zal per direct worden belast.
|
|
American Express
Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL-procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. De creditcard transactie zal per direct worden belast.
|
|
Paypal
Je kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met de online betaalservice van Paypal. Je moet hiervoor wel lid zijn/worden van Paypal. Met Paypal kun je online betalen zonder financiële gegevens bloot te geven, zij bieden tevens aankoopbescherming en voorzien in geschiloplossing.
|
|
|
|
Apple Pay
Betaal makkelijk online met Apple. Wanneer je met Apple Pay betaalt, krijg je de optie om een betaalkaart te kiezen. Je bevestigt daarna je aankoop via je smartphone of tabled met Touch ID of Face ID.
|
2.3 Ik woon in het buitenland, hoe kan ik betalen?
We bieden eigenlijk voor elk land in Europa de meest gangbare betaalmethode aan. Kun je niet betalen met je favoriete betaalmethoden, neem dan even contact op met onze klantenservice, we kijken dan graag met je mee om een oplossing te vinden.
2.4 Krijg ik een factuur?
Ja, zeker. Je ontvangt de factuur in jouw mailbox zodra je pakket is verzonden.
2.5 Mijn computer liep vast tijdens het betalen. Wat nu?
Dat is erg vervelend. Wanneer je geen orderbevestigingsmail hebt ontvangen, is je betaling waarschijnlijk mislukt. Bang dat je 2 keer betaald hebt? Controleer dan even de afschrijvingen bij je bank. Bij twijfel bel je ons gewoon en kijken we er samen even naar.
2.6 Kan ik op rekening kopen?
Je kunt bij luxolamp.nl helaas geen producten op rekening kopen. Wel kun je achteraf betalen.
3 Bezorgen
3.1 Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Altijd zo snel mogelijk. Maar het hangt altijd af van een aantal factoren. Als je product op voorraad is en betaald, dan leveren we alle bestellingen meestal binnen 3-7 werkdagen na je bestelling.
Zodra wij jouw bestelling verzenden, ontvang je van ons een mail met daarin een Track en Trace link zodat je jouw pakketje gemakkelijk kunt volgen.
Indien je product of order een andere levertijd heeft (dit heb je kunnen zien bij het product of tijdens het afrekenen) wordt je order vanaf de aangegeven datum verstuurd.
3.2 Door wie wordt het pakket bezorgd?
Al onze leveringen worden verzorgd door PostNL, GLS en DHL
3.3 Wordt er in het weekend bezorgd?
In de weekend bezorgen wij helaas niet.
3.4 Betaal ik ook verzendkosten?
Alle bestellingen worden in Europa GRATIS bij je bezorgd.
3.5 Ontvang ik een bevestiging als de bestelling is verzonden?
Zodra wij je bestelling hebben verzonden, ontvang je automatisch een mail van ons. In die mail staat een Track & Trace code waarmee je de zending gemakkelijk kunt volgen.
3.6 Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?
Dat is geen enkel probleem. Wij leveren naar een groot deel van Europa. Mocht het land waar je je bestelling naar bezorgd wil hebben niet getoond wordt tijdens het afrekenen, dan vragen we je om contact met ons hierover te nemen. In de meeste gevallen vindt onze klantenservice een passende oplossing.
3.7 Kan ik de zending volgen?
Ja dat kan. Zodra wij je bestelling hebben verzonden, ontvang je automatisch een mail van ons. In deze mail staat een Track & Trace code van de vervoersdienst waarmee je de zending gemakkelijk kunt volgen.
3.8 Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Ja zeker. Je kunt bij het plaatsen van je bestelling ervoor kiezen om een factuuradres op te geven met een ander afleveradres. Op de factuur staat bijvoorbeeld je thuisadres vermeld, maar je bestelling wordt geleverd op je werkadres.
3.9 Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent bij levering, zal de vervoersdienst proberen het pakket bij de buren af te geven. Lukt dit niet, dan komen ze op de volgende bezorgdag (met uitzondering van zondag) nog een keer langs. PostNL zal in totaal minimaal 2 uitreikpogingen doen. Mocht er bij de tweede poging weer niemand thuis zijn dan laat de bezorger opnieuw een kaartje achter. Hierop staat waar je het pakket kunt ophalen. Ook krijg je een mail met de ophaalgegevens. Is het pakket afgeleverd bij een ophaal-locatie dan bewaren ze het pakket daar twee weken. Daarna wordt het naar ons retour gezonden en nemen wij contact met je op.
3.10 Ik wil wel/niet dat het pakket bij de buren bezorgd wordt, kan ik dit aangeven?
Helaas kun je niet aangeven dat het pakket wel/niet bij de buren afgeleverd mag worden.
3.11 Ik heb een postbusadres. Kan ik hier ook producten naartoe laten zenden?
Nee, het is helaas niet mogelijk om een bestelling te laten leveren op een postbusadres. Wel kun je er voor kiezen om een alternatief afleveradres in te voeren bij het plaatsen van je bestelling.
4 Retourneren
4.1 Hoe kan ik een artikel retourneren?
Niet helemaal happy met je product? Geen probleem, je kunt je producten altijd retourneren bij lampenlicht.nl. Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen de tijd om je product(en) aan te melden voor retournering.
Je kunt via je account een retourzending aanvragen. Onderstaande stappen laten zien hoe je retourzendingen instelt.
Je dient een account te hebben om een retour te kunnen indienen. Als je als "gast" hebt afgerekent, kun je met hetzelfde e-mailadres registreren om het gastaccount om te zetten naar een klantaccount.
Indien je een product wilt retourneren, zorg er dan voor dat je het product in de originele staat en verpakking naar ons terugstuurt (voor zover dat mogelijk is).
- Login op je account.
- Je komt uit op een pagina waar je recente orders te zien zijn. Vervolgens klik je op Bekijken naast de order waarvan je de artikelen retour willen sturen.
- Nu kom je in het overzicht van de betreffende order terecht. Hier kan je rechts onderin op de knop Artikelen retourneren klikken om de retourzending aan te maken.
- Je wordt doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending kunnen instellen. De eerste stap is aangeven welke producten retour gestuurd worden. Dit wordt gedaan door het aantal aan te geven in het drop-downmenu. Producten die je wilt houden, laat je op 0 staan.
- De volgende stap is aangeven waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Bij Reden en Actie kun je kiezen uit de retourredenen of kiezen voor de optie "Anders, namelijk...".
In het laatste geval kun je zelf een reden of actie invoeren.
- Vervolgens klik je rechts onderin op Verstuur.
Nadat je je retour hebt aangemeld heb je 14 dagen om het pakket bij een pakketpunt naar keuze afgeven.
Voor het retourneren wordt standaard € 5,00 aan kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden na het aanmelden van je retour automatisch van het retourbedrag afgehaald.
Is er een probleem met je bestelling?
Wanneer een product verkeerd geleverd, beschadigd of defect is, neem dan contact op met onze klantenservice. We ontvangen graag een foto en of een omschrijving van de beschadiging of defect. Wanneer er sprake is van een defect of beschadigd product vergoeden wij de verzendkosten. Verzend je retour naar ons magazijn aan de de werf 15, 2544EH Den Haag, Nederland.
4.2 Binnen welke termijn kan ik een artikel retourneren?
Je hebt gedurende 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling de tijd om te beslissen of je het product wilt behouden. Als je iets wilt terugsturen, is het van belang om je retour binnen deze termijn aan te melden via je account. Nadat je je retour hebt aangemeld heb je 14 dagen om het pakket bij een pakketpunt af te geven.
4.3 Wanneer ontvang ik mijn geld terug als ik iets retourneer?
Het volledige aankoopbedrag van producten die je retour stuurt, wordt binnen uiterlijk 14 dagen nadat de afdeling retouren je pakketje heeft ontvangen teruggestort. Als je de gehele bestelling terugstuurt, worden ook de eventuele verzendkosten van de heenzending aan je terugbetaald. Het bedrag wordt gestort op de rekening waarmee je de bestelling ook betaald hebt, tenzij je anders met ons afspreekt. Het kan 1-3 werkdagen duren voordat de afdeling retouren je pakketje binnen meldt. Het is belangrijk om je retour vooraf aan te melden bij de klantenservice zodat we je retour goed kunnen terugbetalen. We mogen wachten met de terugbetaling tot is bewezen dat je pakketje goed is aangekomen. Bewaar daarom altijd even je retourbewijs tot je de terugbetaling hebt ontvangen.
Wanneer je met rembours of in de winkel hebt betaald zullen wij na ontvangst van de retourzending contact met je opnemen om je bankgegevens op te vragen. Deze kun je uiteraard ook al doorgeven als je je pakketje retour aanmeldt bij de klantenservice. Vervolgens wordt het bedrag teruggestort op je bankrekening.
4.4 Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet heb besteld.
Als je een product hebt ontvangen dat je niet besteld hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen er voor zorgen dat dit zo snel mogelijk voor je wordt opgelost.
4.5 Wat is het herroepingsrecht?
Het herroepingsrecht is een wettelijke bedenktijd waarin de consument minimaal 14 dagen de tijd moet krijgen om een online gekocht product te bekijken en zonder reden terug te sturen. Wij willen je graag meer tijd bieden om het product te bekijken en te beslissen of het product goed bevalt. Je krijgt van ons hiervoor dan ook 30 dagen de tijd.
4.6 Wat is het vrijwillige teruggaverecht?
Dit is een extra service van die we bieden naar jou toe. Wij willen je namelijk graag méér tijd bieden om het product te bekijken en te beslissen of het product je bevalt. Je krijgt van ons dan ook 30 dagen om het product te bekijken en, indien nodig, terug te sturen.
4.7 Hoe weet ik of mijn retour goed is aangekomen?
Wanneer jouw retour goed is aangekomen, ontvang je van ons automatisch een bevestiging per mail.
5 Service & Garantie
5.1 Wat zijn jullie contactgegevens?
Heb je een vraag of opmerking?
Je kan ons bereiken op de volgende manieren en tijden:
Bereikbaar via:
5.2 Hoe lang is de garantietermijn?
Je krijgt 2 jaar garantie op je aankoop. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
5.3 Het artikel is binnen de garantietermijn kapot gegaan, en nu?
Als een artikel binnen de garantietermijn van 2 jaar kapot gaat, kun je contact opnemen met onze klantenservice. We gaan dan direct aan de slag om het voor je op te lossen.
5.4 Krijg ik op alle artikelen 2 jaar garantie?
In een aantal gevallen kun je helaas geen aanspraak maken op de garantie:
- Wanneer je niet naar behoren met het artikel bent omgegaan;
- Wanneer je andere veranderingen aan het artikel hebt aangebracht;
- Wanneer de datum van de factuur niet klopt;
- Wanneer de gebruiksaanwijzingen niet goed zijn opgevolgd, of beschadigingen door opzet of nalatigheid zijn ontstaan;
- Bij extreme weersinvloeden;
- Bij oververhitting door verwarming of door het gebruik van een hogere wattage dan voorgeschreven;
- Bij blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte of zonlicht of extreme koude.
Bij luxolamp is de wettelijke garantie van toepassing. De aangeboden garantie is een extra service.
5.5 Ik heb een defect of beschadigd artikel ontvangen
Jammer dat jouw artikel niet werkt of beschadigd is. Je kan contact opnemen met onze klantenservice. Wij zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk voor jou wordt opgelost!
5.6 Kan ik de bestelde artikelen ook door jullie laten monteren?
Helaas kunnen wij je hier niet bij helpen, wij hebben geen montageservice.
5.7 Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Allereerst vinden wij het erg jammer dat je een klacht hebt. Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen. Je ontvangt van je klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen binnen 1-2 werkdagen inhoudelijk reageren. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht of geschil voorleggen via het Europees ODR Platvorm via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.